Våra tjänster

Drift & Support

Drift & Support

Vi är ett av de ledande teknik- och serviceföretagen i världen vad gäller tjänster till de internationella finansmarknaderna. Vi integrerar och ger stöd till affärskritiska system dygnet runt, året runt, över hela världen.

Vår internationella närvaro gör det möjligt för oss att förse våra kunder med service oavsett marknadssegment eller land. Vår ackumulerade expertis inom regelverk, marknadsstrukturer, tillgångsslag och teknik gör att våra kunder får möjlighet att välja bland olika populära leverantörer.

Vårt mål är enkelt; allt ska fungera, utan störningar, avbrott och irritationsmoment.  Vi vill att handlarna ska kunna koncentrera sig på kunden och affären – teknikstöden ska de inte ens behöva tänka på. Då har vi lyckats!

Drift & Supporttjänster

Hos oss får du alltid den tjänst du behöver. Oavsett om du behöver hjälp vid enstaka tillfällen med underhåll och reparationer av rösthandlarplattformar vid enstaka tillfällen, eller behöver en komplett driftentreprenad av hela infrastrukturen för rösthandlarfunktionen. Vi erbjuder:
  • 24/7 help desk. Kontakta oss när du vill, dygnet runt, var du än är lokaliserad.
  • Snabbutryckningsteam i huvudcenter. De mesta kan vi lösa på distans tack vare våra analyssystem och processverktyg men vid behov rycker vi ut med 40 minuters inställelsetid till dig.
  • Support för de flesta typer av handlartelefoni.
  • Support för inspelningssystem
  • LAN/WAN/Servers etc. kan inkluderas
  • Telefoni & övrig kommunikation för front och back office
  • Stor lagerhållning av kvalitetssäkrade delar
  • Regelbunden kontroll av att systemet fungerar, en s.k. hälsokontroll
  • Lågkostnadsflyttar, tillägg och ändringar
Om du vill veta mer om hur TSS kan ge driftsstöd och underhåll för din handlartelefoni oavsett tillverkare, kontakta oss på info@tradingsupport.se

Vi finns alltid nära dig 24/7

Om ett problem uppstår – kontakta först vårt tekniska stödcenter, Technical Assistance Center (TAC). Vi använder oss av de senaste verktygen för att kunna ge experthjälp och support på distans  Cirka 95 % av driftsproblem kan lösas direkt och på distans. Men ibland krävs en tekniker på plats och då ser vi till att du får det inom den tid vi kommit överens om. Givetvis hjälper vi till även om det är akut!

Våra avtal är individuellt anpassade för varje kund. En del kunder vill att eventuella utryckningar på plats ska vara inkluderat i avtalet och andra vill hellre bli debiterade per timme. Den här typen av flexibilitet gäller även andra delar av avtalet såsom t.ex. grad av servicenivå samt antal timmar som ska ingå. Hela vår idé är att anpassa vårt serviceerbjudande till dina behov.

Kontakta er Service Account Manager så pratar du direkt med rätt person och den som är ansvarig för att se till att våra tjänster passar era behov.

Våra Drift- & Support-tjänster

Våra avtal för drift & support finns i olika utföranden. Välj en nivå som passar er. Tänk på att du enkelt ändrar servicenivån när era behov ändras:

Typ av service
  • Tid & Material
  • Mån-Fre 9-17
  • Mån-Fre 7-17
  • 24/7
Inställelsetid
  • Tekniker på plats
  • 40 minuter
  • 1 Timme
  • 2 Timmar
  • Nästa arbetsdag

Övriga tillval

  • Veckovis servicebesök
  • Flyttar, tillägg, ändringar
  • Reservdelar på plats

Platser

  • Internationellt

London | Paris | New York | Singapore | Hong Kong | Stockholm

Våra tjänster

Drift & Support

Drift & Support

Affärskontinuitet

Affärskontinuitet

Handlartelefoni

Handlartelefoni

Telefoni

Telefoni

Inspelning

Inspelning

Renoverad utrustning & Återvinning

Renoverad utrustning & Återvinning

Handlar-moln

Handlar-moln

Operation Intelligence

Operation Intelligence

Så här säger några av våra kunder